Köpvillkor
1. Om JV Jewelry
· Företaget har sitt säte i Sverige.
· Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till JV.jewelry@outlook.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning & köp
· När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
· Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till JV.jewelry@outlook.com
· Ett köp i vår webbshop (JVjewelry.se) godkänner samtliga köpvillkor.
3. Leverans
· Våra leveranstider är 3-5 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
· Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: JV.jewelry@outlook.com
4. Priser
· Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
· Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
5. Ångerrätt & Öppet köp
· Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Vi erbjuder även 30 dagar öppet köp på alla våra produkter.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
· Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss . I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
· Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
· Du som kund står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Du som konsument ansvarar för att returen når oss, vi rekommenderar därför att du skickar din retur som spårbar.
· På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
· Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Därför gäller inte ångerrätt på våra produkter när förpackningen har brutits och/eller produkt använts.
· Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
· Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
För mer information om den lagstiftade ångerrätten, se här.
5.3 Retur & återbetalning av köpta produkter
· När du skickar tillbaka en eller flera av våra produkter i retur så rekommenderar vi dig att använda spårbar frakt.
· JV Jewelry tar INTE ansvar för borttappat paket eller returer som inte når fram. Skulle detta problem uppstå så är det ditt ansvar som kund att kontakta postoperatören du valt som kund och felanmäla detta.
· JV Jewelry utfärdar INTE någon återbetalning för ens returnerade produkter levererats tillbaka till vårt lager.
· Kompensation för borttappad retur söker du som kund hos ansvarig postoperatör.
6. Reklamation och klagomål
· Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS!! Vi jobbar delvis med redan använda bestick, därför kan små märken finnas på våra smycken.
· Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
· Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Du kontaktar oss lättast under fliken ”Kontakta oss” som du hittar längst ned på vår webbsida.
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
· Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras fortast möjligt. Detta gör du lättast genom att fylla i formuläret under fliken ”Frakt & Returer”. I formuläret ska följande information uppges: ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet/defekt.
· Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
· Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
· Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
· Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
· Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
· Företagets postadress: Kvarngatan 8C, 290 51 Kristianstad. Org: 9701257017
8. Produktinformation
· Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
9. Information om Cookies
· Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
10. Personuppgifter
· Genom att handla hos JV Jewelry accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
· JV Jewelry är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
· Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen(GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
· 10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
· 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
· Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
· 10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
· 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör
· Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Apple Pay, Google Pay, Mastercard, Maestro, Shop Pay, Union Pay och VISA.
· 10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: .
· 10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
· 10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
· 10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
· 10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
· 10.8 Ansvarig för dataskydd
JV Jewelry är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
· 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
11. Ändringar till de Allmänna Villkoren
· Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
12. Tvist och lagval
· I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
· Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
· Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
12. Åldersgräns
För att handla på JVJewelry.se behöver du vara minst 18 år gammal. Om du är under 18 år måste du ha målsmans, d.v.s. förälders, tillstånd. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med e-post.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till JV.jewelry@outlook.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.